Terleme, vücut sıcaklığının artarak sempatik sinir sisteminin aşırı uyarılmasıyla, ter bezlerinin hızlı çalışması sonucunda oluşan normal ve sağlıklı bir durumdur. Ancak aşırı derecede terleme ve koku oluşumu; özel yaşamımızı, sosyal ve iş yaşantımızı olumsuz etkiler. Aşırı terleme psikolojik sorunların yanında özgüven eksikliğine de yol açabiliyor. Fazla terlemenin en önemli nedenleri arasında stres, ilaç kullanımı, tiroid hastalıkları, menopoz ve obezite yer almaktadır. Şikayet genel olarak ergenlik çağında başlar. Deodorantlar ve losyonlar fayda sağlamaz. Uygulanan toksin tedavisiyle oluşan terleme ve koku engellenir. Günümüzde aşırı koltukaltı, avuç içi ve ayak tabanı terlemesinde en çok tercih edilen yöntem toxin tedavileridir.

Aşırı Terlemede Toksin Uygulaması Nasıl Yapılır?

Koltuk altı terlemelerinde tedavi çok kısa sürer. Koltuk altında bulunan ter bölgeleri tespit edilir ve anestetik krem sürülerek uygulama bölgesi uyuşturulur. Tedavide terleyen bölgede minik iğnelerle toksin enjekte edilir. 30 dk da uygulanan bu yöntemle tedavi; 1-2 hafta gibi kısa sürede etkisini göstermeye başlar.

Aşırı Terlemede Toksin Uygulama Etki Süresi Ne Kadardır?

Koltuk altı aşırı terlemede uygulanan tedavi 6-12 ay boyunca etkisini gösterir. Koltuk altı terlemede toksin tedavisi 2004 yılında FDA tarafından onay almıştır.

Aşırı Terlemede Toksin Kimlere Uygulanabilir?

Koltuk altı aşırı terleme şikayeti olan bütün hastalara uygulanabilir.

Aşırı Terlemede Toksin Kimlere Uygulanmaz?

Gebelik ve emzirme döneminde olan hastalara, Myastenia gravis, Lambert eaton sendromu, multipl skleroz gibi nöromusküler hastalığı olan kişilere, Aminoglikozid grubu antibiyotikler kullananlara, deride aktif enfeksiyonu olan hastalara, ilaç içeriğine karşı bilinen bir alerjisi olanlara ve pıhtılaşma sorunu olanlara uygulama yapılmaz.

Aşırı Terlemede Toksin Tedavisinin Yan Etkileri Nelerdir?

Koltuk altı tedavisinin önemli yan etkileri yoktur. İşlem sonrası özel yaşamınıza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Aşırı Terlemede Toksin Uygulama Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Uygulama yapıldığı gün spor, banyo ve alkol tüketiminden kaçınılmalıdır. Solaryum, sauna gibi uygulmanın etki süresini kısaltabilecek sıcak ortamlarda bulunulmaması önerilmektedir.