Toksin Uygulaması:

Toksin enjeksiyonları kliniğimizin en popüler cerrahi olmayan(ameliyatsız) kozmetik uygulamalarıdır. Toxin, laboratuvar koşullarında clostridium botulinum adında bir bakteriden elde edilen bir ajandır. Toksin, “Ameliyatsız Estetik İşlemler” olarak tanımlanan yöntemlerin başında gelir. Dünyada en fazla ve kolay uygulanan, hasta memnuniyetinin yüksek olduğu, sonuçları kısa sürede görülen uygulamalardandır. Ancak deneyimli uzman doktorlar tarafından, uygun hastalara uygun dozlarda uygulanmalıdır. Migren tedavisinde de toksin uygulanmaktadır.

Yaşla birlikte belirginleşen mimik çizgilerini hafifletmek ya da ortadan kaldırmak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Ilaç; istenilen bölgede kas içine enjekte edilerek, kaslarda gevşemeye ve kasların üzerindeki kırışıklarda düzelmeye neden olur. Özellikle alın, göz kenarı (kaz ayakları), kaş çatma çizgileri ve diğer kırışıklıklarda toksin kullanılması sonucu genç görünüm ve güzellik sağlanmaktadır. Hastanın isteğine göre daha kalkık ve feminen ya da daha düz erkeksi kaş yapısı şekillendirilebilir.

Uygulama alanları:

Tedavi için en uygun bölgeler

• Alın kırışıklıkları
  • Göz çevresi(kaz ayakları)
  • Kaşların arası
  • Ayrıca boyun çizgileri, burun ucu kaldırma, üst dudaktaki ince ve yüzeysel kırışıklıklar(sigara izleri), çene bölgesi kırışıklıklarında, aşırı terlemeye karşı, el içleri, ayak tabanı ve koltuk altlarına , diş sıkmalarında, masetter hipertrofisinde uygulanır.

Aşırı Terleme Tedavisinde Toksin Uygulaması:

Ter bezlerinin fazla çalışmasına bağlı olarak aşırı terleme kişinin günlük hayatını olumsuz etkilemektedir. Stres, ilaçlar, hipertroidi, menopoz, hipoglisemi ve obezite aşırı terlemenin başlıca sebepleri arasında yer alır. Terleme kol altında fazla olduğunda beraberinde kokuya da sebep olabilir. Hiperhidrozisde toksin uygulaması oldukça başarılı sonuçlar sağlamaktadır. Uygulamanın etkinliği 6 ay kadar devam eder ve yapılan tekrar toxin uygulmaları tedavinin etkinliğini arttırır.

Diş Sıkma (Masseter Hipertrofi) Tedavisi;

Masseter kasına yapılan botulinum toksin işlemi; özellikle bruksizm denilen diş sıkma, gece uyurken diş gıcırdatma problemini çözmek için tedavi amacı ile yapılır. Ayrıca yüzün alt kısmına çene yanlarında oluşan kare görünümü de düzeltir ve yüzü inceltir. Masseter kası, yüzün alt kısmında yer alır ve bu işlemle çene yan tarafların inceltilir.

Alternatif bir tedavi şekli olan masseter toxin tedavisi uzun süreli olarak etkisini gösterir. Kadınlarda yüz bölgesinde erkeksi bir görünüme yol açan kare şeklindeki görünüm bu uygulama ile giderilebilir. Bu sayede daha orantılı ve oval bir yüz şekli elde edilir.

Kozmetik Amaçlı Clostridium Botulinum Toksin Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Yüzümüzdeki kırışıklıkların büyük çoğunluğu yüz kaslarımızın aşırı çalışması sonucu oluşur. Toksin kasların kasılmasını sağlayan sinir uçlarında değişikliğe yol açarak etki eder. Bunun sonucu olarak kırışıklıklarımız azalır veya silinirler.

Toksin Kimlere Uygulanabilir?

Mimik kaslarının hareketleri sonucu yüzünde kırışıklık olan ve tıbbi bir kontrendikasyonu olmayan bütün hastalara uygulanabilir.

Toksin Kimlere Uygulanmaz?

Gebelik ve emzirme döneminde olan hastarlara, Myastenia gravis, Lambert Eaton sendromu, multipl skleroz gibi nöromusküler hastalığı olan kişilere, Aminoglikozid grubu antibiyotikler kullananlara, deride aktif enfeksiyonu olan hastalara, clostridium botulinum toksini veya ilaç içeriğine karşı bilinen bir alerjisi olanlara, pıhtılaşma sorunu olanlara uygulama yapılmaz.

Toksin Nasıl Uygulanır?

Uygulama öncesinde yüze anestetik krem sürülür. Uygulama bölgesinde temizlik yapıldıktan sonra ince iğnelerle kas içine uygun dozlarda toxin verilir. Uygulama seansı yaklaşık 10-15 dakika sürer.

Toksin Uygulamasının Etki Süresi Nedir?

Uygulamanın etkisi 2-3. gün itibariyle başlamakta ve 4-6 ay kadar sürmektedir. Ayrıca toxin uygulaması yapılacak kişinin metabolizması ve yaşam şekli işlemin etki süresini değiştirebilir.

Toksin Uygulama Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Uygulama yapıldığı gün uzun süre öne doğru eğilme, spor, banyo ve alkol tüketiminden kaçınılmalıdır. Solaryum, sauna gibi toxin uygulmasının etki süresini kısaltabilecek sıcak ortamlarda uzun süre bulunulmaması önerilmektedir.