Selülit nedir ve nasıl oluşur?

Cildin portakal kabuğu veya dalgalı cilt görünümü alması durumuna selülit denir. Selülit; ergenlik çağından sonra kadınlarında bacaklarda, kalçalarda, karında ve kollarda yağ depolamalarından kaynaklanır. Selülit; obez, normal kilolu ve hatta zayıf kişilerde bile görülebilir. Selülit ne kadar kilolu olduğunuzla ilgili değildir, ancak kilo, sellülit problemini arttırmaktadır. Erkeklerde nerdeyse hiç selülit görülmez.

Selülit mezoterapisi nedir?

Selülit mezoterapisi, selülitli bölgede kan dolaşımını hızlandıran, yağların parçalanmasının sağlayan, dokunun yeniden organizasyonunu düzenleyen kişiye özel hazırlanmış karışım ilaçların selülitli bölgeye minik iğnelerle enjekte edilmesidir.
Kadınlar için selülitten ve kilolardan kurtulmak estetik açıdan çok önemlidir. Diyet ve egzersizle birlikte selülit mezoterapisi uygulandığında istenilen sonucu verir. Kilo vermede ve bölgesel yağ erimesi tedavisinde çok başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Mezoterapi; boyun, karın ve göbek yağları, bel, sırt, uyluklar ve diz bölgesi olmak üzere vücutta pek çok bölgede uygulanıyor.

Mezoterapi nasıl uygulanır?

Kişiye özel ilaç karışımları, cildin orta tabakasına, 1- 2 cm aralıklarla ve 4- 6 mm’ lik özel iğnelerle enjekte edilir. Uygulamadan önce alan dezenfekte edildilir ve lokal olarak uyuşturucu kremler sürülerek ve 20-30 dakika beklenir. Problemli bölge uyuştuktan sonra işleme başlanır.

Mezoterapi İşleminin Yan Etkileri Var Mıdır?

Mezoterapi uygulaması pek önemli yan etkisi olmayan oldukça başarılı ve güvenli bir uygulamadır.

Mezoterapi Uygulaması Kaç Seans Yapılmalıdır?

Mezoterapi tedavisinde seans sayısı uygulama yapılan bölgeye ve kişiden kişiye değişmektedir. Ortalama olarak 2 hafta aralıklarla 6 – 10 seans yapılmaktadır. Mezoterapi işlemi oldukça pratik ve başarılı bir uygulama olup 10 – 15 dakika gibi kısa bir sürede uygulanmaktadır.

Selülit Mezoterapisi Ağrılı mıdır?

Selülit mezoterapisi öncesinde lokal anestetik kremler uygulandığı için, hissedilen ağrı oldukça azdır.

Mezoterapi Uygulaması Kimlere yapılmaz?

Kalp yetmezliği, diyabet, böbrek rahatsızlıklarında, antikoagülan tedavisi alanlarda, hemofili hastalarında mezoterapi uygulanmaz.

Mezoterapi Uygulamasında nelere dikkat edilmeli?

Tedavi sırasında ve sonrasında spor (yürüme ve yüzme) ve uygun diyet yaşam tarzımız olmalı, stresten kaçınmalıyız. Günde yaklaşık 2 lt su tüketmeliyiz. İşlemden sonraki ilk 24 saat su temasından, makyajdan kaçınılmalı ve güneşten korunmalıdır.