Enzim peeling ile yapılan leke tedavilerinde leke azalırken cilt de parlaklık, sıkılaşma ve çizgilerde azalma görülmektedir.

Bu nedenle enzim peeling aynı zamanda yaşlanma etkilerini azaltan ve cildi yenileyen bir yöntem olarak kabul edilebilir.

Enzim peeling temel olarak leke tedavisinde kullanılmaktadır. Ancak içeriğinde bulunan asitler ve özellikle C vitamini yaşlanma etkilerini azaltmaktadır. Bu özel peeling sisteminin içinde lekeyi oluşturan melanin maddesini yok eden asit karışımları yer almaktadır. Enzim peeling içinde yer alan asitler lekeyi oluşturan melanin maddesinin yapımını azaltır. Böylece hem mevcut lekenin azalmasına neden olur hem de yeni leke oluşumunu engeller.

Cildin hassasiyeti ve lekenin yoğunluğuna göre peeling ürünü 4-8 saat kadar ciltte bekletilir. Bu süre içinde peeling ürünü ciltte emileceği için cilt üzerinde kalıntı bırakmaz. Süre sonunda ürün su ile çıkarılır. Ardından nemlendirici ve cildi besleyen kremler sürülür.

Enzim Peeling avantajları nelerdir?

• Leke tedavisinde çok etkili.
  • Çok kısa sürede sonuç alınıyor.
  • Uygulama ağrısız oluyor.
  • Her cilt tipine uygulanabiliyor.
  • Yan etkisi yok.
  • Her mevsimde yapılabiliyor.

Enzim peeling’in en önemli avantajı uygulamanın sadece bir defa yapılmasıdır. Diğer klasik peelingler de ki gibi aralıklı olarak tedavi gerekli değildir. Uygulama sadece bir kez yapılır. Uygulamayı takiben evde devam kremleri kullanılır.

Enzim peeling uygulamasından sonra ciltte kızarıklık, soyulma, gerginlik, hassasiyet ve kuruluk olabilir. Ancak bu etkiler 2-3 gün içinde geriler. Bu süre içinde özel nemlendirici ve cildi besleyen ürünler kullanılmalıdır. Tedavi sırasında ve sonrasında güneş koruyucu kremler ile güneşten korunmalıdır. Tek uygulamadan sonra lekelerde belirgin açılmalar ortaya çıkar.