Güneş ışığına uzun süre ve yüksek dozda maruziyet kalıcı cilt lekelerine ve güneş yanığına sebep olabilmektedir. Leke tedevisin de en önemli nokta öncelikle lekenin teşhisini doğru koymaktır. Biribirinden çok farklı özelliğe ve sebebe bağlı leke çeşidi bulunmaktadır. Dolayısıyla lekenin türüne göre leke tedavisi değişmektedir. Leke tedavisinde mutlaka bir dermatoloji uzmanının değerlendirmesi gereklidir.

Başlıca Cilt Lekeleri:

• Çillenme
  • Solaryum lekeleri
  • Melasma(güneş lekeleri)
  • Gebelik lekeleri
  • Yaşlılık lekeleri
  • Lazer sonrası lekeler
  • Şiddetli kaşıntı sonrası oluşan lekeler
  • Herhangi bir cilt hastalığı sonrası gelişebilen lekeler

Çiller

Deride yuvarlak yaklaşık 5-6 mm çapında kahverengi lekelerdir. Genellikle erken çocukluk döneminde ortaya çıkan çiller en sık yüz, eller, gövdenin üst kısmında ve omuzlarda görülür.

Melasma (güneş lekeleri):

Sınırları belirsiz düzensiz şekilli kahverengi lekelerdir. Güneş lekesi oldukça yaygın bir problem olup kadınlarda erkeklerden çok daha sık görülmektedir. En sık yanak, burun üzeri, alın, dudak üstü ve çenede görülür. En sık güneşe bağlı görülmekle beraber; gebelik, doğum kontrol hapları, troid hastalıkları ve stres melasmaya sebep olabilir.

Leke Tedavilerinde Kullanılan Başlıca Yöntemler:

Güneşten koruyucu krem
Yaz aylarında 3 saatte bir güneş kremi kullanılmalıdır. Kullanılan güneş kremi en az 30 faktörlü olmalı ve havuzdan denizden çıktıktan sonra tekrar uygulanmalıdır.

Enzimatik peeling (cosmelan, dermamelan)

Kimyasal peeling

Leke tedavisinde oldukça başarılı bir şekilde kullanılan peeling uygulamaları yaz mevsiminde pek önerilmez. Peeling işlemleri daha çok ekim ayından sonra önerilir.

Lazer yöntemi
Leke tedavisinde en sık kullanılan lazer Q switch Ndyag lazerdir

Işık tedavileri

Kryoterapi (sıvı azot ile dondurma tedavisi, buz tedavisi)

Leke açan kremler
Leke açıcı kremler yüzeyel lekelerin tedavisinde etkili olur. Leke açıcı kremler ciltte hassasiyet oluşturabildiği için mutlaka gece kullanılmalıdır ve sabah bol su ile yüz yıkanmalıdır.

Deri içi Tedavisi ve Mezoterapi
Leke tedavisinde mezoterapi ve deri içi tedavisi solüsyonlarının lazer veya altın iğne ile kombinasyon tedavileri çok daha başarılı sonuçlar almamıza olanak sağlar