Gülüş sırasında diş etlerinin görünmesi yüz estetiğini bozar ve istenmeyen bir görüntü meydana gelir.

Gummy Smile denilen bu durum enjeksiyon tedavisi ile düzeltilerek daha estetik bir gülüş sağlanabilir. Üst dudağa belirli noktalara dolgu işlemi yapılarak gülüş estetiği sağlamak, diş etleri görünümünü engellemek mümkün.

Gülümseme sırasında dudakların dişler ile olan ilişkisi, dudak kenarlarının yukarı doğru yer değiştirmesi, dudakların dolgunluğu ve dudak orta kısmının yükselmesi, dişe göre dudakların görüntüsü önemlidir.

Aynı zamanda ‘smoker line’ olarak bilinen boyuna dudak çizgileri de enjeksiyon ile tedavi edilerek daha genç görünümlü bir dudak oluşturulabilir. Bu tedavi dudakta hacim sağlamaz. Dudak estetiğinde dolgu ile kombine uygulanabilir.

Gummy smile nedenleri nelerdir?

• En sık üst dudak kasının hipermobil olması,
  • Üst dudağın ince olması,
  • Diş yüksekliğinin küçük olması,
  • Üst çenenin vertikal yönde aşırı büyümesi,
  • Üst çenenin dış kısmında gelişen kemik büyümesi,
  • Diş eti hastalıklarına bağlı inflamasyon,
  • Bazı hipertansiyon ilaçları yüzünden diş etlerinin zamanla aşırı büyümesi.

Botulinum toksin uygulaması ile gummy smile tedavisi nasıl yapılır?
Uygulama öncesinde botulinum toksin yapılacak bölgeye lokal anestetik krem sürülerek lokal uyuşturma yapılabilir, genellikle hastalar ağrı hissetmezler. Nazolabial hat üzerine uygun noktalara enjeksiyonlar uygulanır. Uygulama ortalama 15-30 dk. süren bir işlem olup hastalar uygulama sonrasında hemen günlük hayatına dönebilir. Kişinin ihtiyacına göre dolgu uygulamalarıyla birlikte yapılması uygundur.